SITUACIÓ DE
FGV-METROVALENCIA A L'HORTA NORD
Maig de 2013
Les retallades en sanitat, educació, serveis públics,
serveis socials, etc., signifiquen un robatori al conjunt de la ciutadania, que
veu com les empreses públiques són gestionades per consorcis privats que
socialitzen les pèrdues mentre que en privatitzen els beneficis, aprimant les
plantilles amb ERO injusts i sobredimensionats, emparats en una reforma laboral
que aboca les persones treballadores a perdre qualsevol dret i garantia.
La situació actual de FGV és un reflex del que ocorre
en la resta del país a les empreses públiques. Les retallades en el servei i en
la qualitat que s’hi ofereix als usuaris i a les usuàries es tradueix en un
constant i lamentable deteriorament. D’aquesta manera es deixa indefenses totes
les persones que utilitzen aquesta forma de mobilitat ecològica i social a
l’Horta nord.
Les polítiques neoliberals actuals tenen l’objectiu molt
clar d’acabar amb els serveis públics i, conseqüentment, d’esprémer encara més
la ciutadania més modesta, retallant allò essencial, mentre que es balafia en
altres àmbits totalment innecessaris en nom de la falsa modernitat i
l’ostentació.
METROVALENCIA disposa de tots els requisits
necessaris per a ser el referent en el model de gestió i de qualitat prestada.
A més a més, compta amb un espai social propi i importantíssim, en el qual pràcticament
no existeixen competidors i que assegura uns nivells d’ocupació que demostren
que, amb unes freqüències i qualitats acceptables, les persones usuàries hi
responen.
Fa tan sols uns pocs dies finalitzà en FGV la
negociació d’un acomiadament col·lectiu que afecta 310 persones, amb la qual
cosa s’incrementarà la supressió de trens i desapareixerà totalment el personal
treballador de les estacions. Fet i fet, les persones majors i les més desafavorides
seguiran sent les més afectades.
Tot aquest sacrifici és, segons la Generalitat
Valenciana, per a reduir uns costos als ciutadans de 11 M€ en cinc anys, i
obliden completament que fa solament uns pocs mesos es va implantar un sistema
de conducció automàtica, per un cost de més de 30 M€, que teòricament serviria
per a augmentar la freqüència de les circulacions, motiu totalment fals, ja que
solament uns dies després s’hi va produir una substancial disminució del servei.
Així mateix, les operacions de compra de material autopropulsat en els últims
temps podríem considerar-la de desastrosa, ja que continuen sense prestar servei,
i deteriorant-se, 16 unitats que costaren quasi 112 M€.
Des de la Plataforma “No Retallades
Horta Nord” hem iniciat una campanya de mobilitzacions en el transport que
ve a sumar-se a totes aquelles que ja tenim en marxa en els àmbits d’educació i
de sanitat. Així doncs, exigim:
·
La
restauració del personal treballador a les estacions de la comarca.
·
La
reposició dels trens suprimits en horaris que afecten les persones
treballadores i estudiants.
·
La
garantia de seguretat en la circulació i la qualitat del servei que requereix
un transport d’aquestes característiques.
·
Augment
de la franja horària, que quede de 5 h a 0,00 h amb una freqüència de pas de 10
minuts en dies laborables i de 15 minuts en festius.
Per tot açò, des de la Plataforma
“No Retallades Horta Nord” realitzarem un acte reivindicatiu el pròxim dissabte
18 de maig, que s’iniciarà a Rafelbunyol a les 11,11 h i finalitzarà a les 14 h
a Almàssera. Farem concentracions de 20 minuts a les estacions de La Pobla de
Farnals, Massamagrell, Museros, Albalat, Foios i Meliana. A més a més, també lliurarem,
tant als ajuntaments de la comarca com a la Generalitat Valenciana i FGV, un
document amb totes les nostres alternatives i reivindicacions amb la finalitat
de millorar-ne el servei.
EL DIA
18 DE MAIG NECESSITEM EL VOSTRE SUPORT
PER UN SERVEI PÚBLIC DE QUALITAT
PLATAFORMA “NO RETALLADES HORTA NORD”
No hay comentarios:
Publicar un comentario